2013. augusztus 7., szerda

Ördögi kör

Sajnos a nem kakilás egy nehéz "szüléssel" kezdődött. A nehéz szülés eredménye, hogy visszatartotta a kakit, így szépen felgyülemlett egy nagyobb adag, amit végül megint nehéz kiengedni...
Megfigyeltem, hogy a gyerek, amikor pelusosak, akkor érthetően állva kakilnak, és ezt úgy teszik, hogy jól összeszorítják farpofájukat. Azon a kicsi lyukon meg nem fér ki minden.
A kínlódását nézve az én kicsi lányomnak már nem tudtam jobbat kitalálni, minthogy a megfelelő pillanatban felkaptam és a lábát megtartva (szétfeszítve) könnyedén kicsusszant a cucc.
Ez odáig vezetett, hogy menekülőre fogta szegény, vagy azt mondta, hogy ne bánts anya.
Ez a mondat az Árkádban is elhangzott a bio boltban. Csodálkoztam, miért nem hívták a gyermekvédelmet.

Az ember mérlegel. Mi a jobb? Várni és várni? Mert ugye azt szerettem volna, hogy szépen magától kakiljon, és ne kelljen semmi külső segítség. se hashajtó, se felvétel, terpeszállás. Csakhogy elérkezik az a pillanat, amikor már egész nap azt figyeled, hogy mikor kakil az a gyerek. ilyenkor jön, hogy felkapom. Persze utána nagyon hálás és ő maga is örül, hogy megszabadult a nagy tehertő, de előtte jön a "ne bánts anya!"
Nagyon rossz érzés.
Persze az a legjobb, ha magától kakil, olyankor van egy kis sikerélménye és büszke is lehet magára.
Sajnos ennek az ügynek a folyománya, hogy a wc-t messziről elkerülte. 2 évesen ugyanis egy ilyen feszült helyzetben rátettem a wc-re, és sikerült odakakilni egy óóriási hurkát. De ez rossz élménnyel párosult nála.
1 év eltelt és akkor újra lehetett próbálkozni.
Most 3 és fél éves és rengeteg türelem és odafigyelés eredménye, hogy van kaki a wc-ben. sajnos nem az összes odamegy, de nekem ez már óriási haladás. A pelenkát a nyáron ledobta (már régóta csak kakilásra hordta) és most a nagyját a bugyiba nyomja...
Viszont üzletelünk. Gyereknevelésnél más területen nem dobom be az üzlet lehetőségét, de ebben az esetben használ.
Amint a wc-be sikerül valamit produkálni, kap  4 db pezt, vagy a dm-ben kapható bio gumicukorból 1 db-ot. a lényeg, hogy olyat kap amit máskor soha. ez bevált.
A másik, hogy, ha a bugyiba kakil, azt ő mossa ki.. eleinte szó nélkül mosott, de már annyira nem szereti.
Szerintem ez is meghozza a gyümölcsét.
Holnap megyünk gasztroenterológushoz, már előre izgulok....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése